5 NEJČASTĚJŠÍCH CHYB V PPC KAMPANÍCH

zig_zag-1.jpg

1. NEMĚŘÍTE VÝSLEDKY PPC

Téměř každý, kdo studoval ekonomii, slyšel tento citát: „Když něco nemůžete změřit, nemůžete to ani řídit.“. A u PPC kampaní je tomu stejně tak. Analytické nástroje nám dávají tu možnost, že v daném čase můžeme zjistit, odkud naši návštěvníci přišli, kam směřovali, zda provedli konverzi či hned odešli a mnoho dalšího. A díky těmto všem údajům můžeme efektivně posouvat a vyhodnocovat vedení marketingových kampaní. Zapomeňme tedy na to, že kampaň stačí na začátku nastavit a pak již poběží sama. Vše se v čase mění – konkurence, poptávka po produktu či službě, cena a spoustu dalších faktorů.

zig_zag-4.jpg

2. POUŽÍVÁTE POUZE VOLNOU SHODU KLÍČOVÝCH SLOV

Při použití volné shody dochází k tomu, že se reklamy mohou zobrazit i při vyhledáváních, která nepřímo souvisí s vaším produktem či službou. Co to znamená v praxi? Představte si, že jako klíčové slovo máte ,,nafukovací balónky“. A právě volná shoda způsobí to, že si reklamní systémy s těmito dvěma slovy pohrají tak, že budou vytvářet různá synonyma, podobná slova apod. Docílíte tím akorát toho, že se reklama bude zobrazovat na mnoho vyhledávacích výrazů, které nebudou až tak relevantní. Díky tomu sice můžete získat hodně prokliků, ale kampaně vás také budou stát hodně peněz.

zig_zag-3.jpg

3. NEVYLUČUJETE NERELEVANTNÍ VYHLEDÁVACÍ DOTAZY

Hlavním úkolem specialistů je z kampaní vylučovat právě tyto dotazy. A jak je poznáme? Jsou to ty, které spouští zobrazení reklamy, ale přímo nesouvisí s vaším klíčovým slovem, produktem či službou. Vyloučením zvýšíte údernost a přesnost kampaně. Bude se tím zvyšovat míra prokliku a opět efektivita kampaně. Potřebujete opět příklad? Výrobce oken by se určitě nechtěl zobrazovat na klíčová slova spojená třeba s bazos, aukro či hobbymarket, a proto je důležité je z kampaní vyloučit.

zig_zag-2.jpg

4. POUŽÍVÁTE ŠPATNOU CENOVOU STRATEGII

PPC kampaně již nejsou jen o manuálním nastavováním cen za proklik. Dnes můžete použít i automatizaci a nechat nabízení cen zcela na Googlu. Při vytváření kampaně máte na výběr z několika druhů cenových strategií, a proto musíte zvolit tu správnou dle vašeho zvoleného cíle. Pokud např. vyberete cenovou strategii „maximalizovat konverze“ a zatím nemáte žádné konverzní cíle nastavené, tak vám kampaň nebude vůbec fungovat.

zig_zag-5.jpg

5. INZERÁTY SMĚŘUJETE POUZE NA HOMEPAGE

Spousta firem to dělá z toho důvodu, že při samotné tvorbě webu ladili především úvodní stránku, a tak mají potřebu tam přivést co nejvíce lidí. Ale dokážete si představit, že uživatele, kteří hledají např. notebook, žárovku, sekačku nebo tepelné čerpadlo, přivedete na úvodní stránku e-shopu, a tam nenajdou přesně, co potřebují? Pravděpodobně ihned odejdou a začnou hledat u konkurence. Proto je důležité na každé klíčové slovo přivést uživatele přímo na daný produkt či do konkrétní kategorie. Opět tím docílíte větší efektivity kampaní.

Nejste si jisti, že vše děláte správně? Využijte možnosti na bezplatné setkání s námi, abychom provedli první konzultaci a řekli si, jak a s čím Vám můžeme pomoci. A jako bonus pro zákazníky, kteří nikdy neinzerovali, Vám pomůže získat kredit až 8 500 Kč na Vaši první reklamu.  

Chcete ze svých kampaní dostat maximum?

Kontaktujte našeho specialistu

Ing. Ondřej Jón

specialista online marketingu

Ing. Ondřej Jón
Zásady ochrany osobních údajů
Nezbytné
Funkční
Analytické
Výkonové
Reklamní
Ostatní
Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie k vylepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou podle potřeby kategorizovány, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak používáte tento web, abychom ukládali preference uživatelů a poskytovali jim obsah a reklamy, které jsou pro vás relevantní. Tyto cookies budou uloženy ve vašem prohlížeči pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost se z těchto souborů cookie odhlásit. Odhlášení z některých z těchto souborů cookie však může mít vliv na vaše procházení.

Nezbytné

Nezbytné soubory cookie jsou zásadní pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem.

Tyto soubory cookie neukládají žádná osobní identifikační data.

Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají provádět určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.

Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení interakce návštěvníků s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počet návštěvníků, míru okamžitého opuštění, zdroj provozu atd.

Výkonové

Výkonnostní cookies se používají k pochopení a analýze klíčových indexů výkonu webu, což pomáhá zajistit lepší uživatelský komfort pro návštěvníky.

Reklamní

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.

Ostatní

Jiné nezařazené soubory cookie jsou ty, které jsou analyzovány a dosud nebyly zařazeny do žádné kategorie.

Powered by CookieYes