Dnešní newsletter je na téma reklamy na MHD. Jaké zde vidíš hlavní benefity?
Plošná reklama na MHD má dva hlavní benefity oproti ostatním outdoorovým formátům. Velkou plochu využitelnou ke komunikaci a pokrytí velkého prostoru v rámci města. Když si uvědomíme jaká je průměrná cena měsíčního pronájmu klasického statického billboardu, tak stejný formát na MHD, za nižší náklady na pronájem, může oslovit vyšší počet sledovatelů.
Na vozy MHD dokážeme umístit několik formátů reklamy. Podle čeho si zákazníci vybírají, resp. co jim doporučuješ?
Klíčovými kritérii je, zda se jedná o brandovou (dlouhodobou) kampaň k propagaci značky, nebo intenzivní (krátkodobou) produktovou kampaň, no a samozřejmě rozpočet. K dlouhodobému budování povědomí o značce je dobré využít celopolep vozu s minimálně ročním pronájmem. K propagaci nějakého produktu či akčního prodeje jsou vhodné pásové reklamy na kratší období. U pásových formátů ještě bereme v potaz zda naší cílovkou jsou pasažéři MHD a tudíž vybíráme z formátů na nástupní straně a nebo jestli cílíme na okolí, tedy hlavně na řidiče v okolních vozech. Musíme s klientem zvážit na jakou skupinu lidí cílíme(např. sociologicky). Přiznejme si, že část spektra sledovatelů vůbec městskou hromadnou nemusí jezdit.
Častokrát se mluví o tom, že se do popředí dostává na úkor outdooru online, jak se na to díváš ty?
Vnímám to jako přirozený vývoj, do online se postupně přesouvají veškeré aktivity a nevyhnulo se to logicky ani reklamě. Čísla ukazují každoroční přesun části investic v reklamě z offline směrem do online.
Nemyslím si ale, že by outdoor v nejbližší době úplně zmizel ze zemského povrchu. Přece jen na rozdíl od reklamy na netu se nedá odkliknout a úplně ignorovat :)
V naší společnosti pracuješ již 15 let. Jak se to stane? 😊
Už když jsem tenkrát do BARTHu nastupoval, tak jsem věděl, že mě reklama bude bavit...no a baví mě pořád.