ROZHOVOR
S ONDROU JÓNEM

foto-ondra-jon-u-pocitace.jpg

Ondro, v online prostředí se pohybuješ již 5 rokem. Jak ses k tomuto segmentu dostal a co tě na něm nejvíce baví?

Online marketing mě zaujal již na vysoké škole v navazujícím studiu a zrovna v období, kdy jsem se rozhodoval v jaké sféře se bude ubírat má kariéra. Vždy mě bavilo něco prodávat a v dnešní době je to nejjednodušší přes internet. Prostředí v onlinu se neustále mění a je pořád co se učit. Zároveň rád jezdím za zákazníky a poznávám detailně jejich prostředí a potřeby.

Jak jsi ty, jako specialista online oddělení, vnímal poslední rok, kdy se většina obchodů přesunula na internet?

Rychle se to posunulo kupředu, protože většina lidí byla nucena díky zavřeným obchodům nakupovat na internetu. A to se výrazně projevilo na tržbách velkých e-shopů. Naši zákazníci to rychle vnímají a začínají se trhu přizpůsobovat tak, že zkoušejí různé služby online marketingu.

 

PPC kampaně spravujeme pro hodně zákazníků, byl u někoho znatelný nárůst nebo se měnila u někoho situace?

Ano určitě. Bylo to víceméně ve všech odvětvích. Třeba u Motúčka jsme několikanásobně vyrostli na tržbách oproti předchozímu roku. Stejně tak jsme se hodně zaměřili i na náborové kampaně, protože se díky Covidu v některých odvětvích uvolnila pracovní síla a vznikla tak velká příležitost pro výrobní firmy. Náborovky zároveň kombinujeme i s outdoorem, abychom zasáhli co nejvíce uživatelů v dané lokalitě.

online-marketing-reklamka-ondrej-jon.jpg

Říkáš, že se hodně lidí začalo online prostředí věnovat. Jak se to za tebe projevovalo?

Jsme e-shopová velmoc a hodně lidí si spravuje nebo se snaží si spravovat například PPC kampaně vlastními silami. To je pochopitelné a my jsme to u nás viděli i na tom, že rostl počet individuálních školení a konzultací. Původně jsme dělali skupinové semináře, ale vzhledem k době jsme přešli k režimu, kdy se školení účastní pouze jeden člověk nebo lidé z jedné společnosti. O to je to pro ně více zajímavější a přínosnější, protože řešíme přímo jejich konkrétní problémy.

ŠKOLENÍ PPC REKLAMY

Co bys doporučil lidem, kteří se tedy o weby a e-shopy starají sami?

Ať se věnují především sebevzdělávání. Vidím to sám na sobě, online marketing se neustále mění a nelze spoléhat jen na znalosti, které někdo načerpal před x lety. Zároveň ale zase není možné, aby majitelé e-shopů či webů při svém podnikání ovládali všechny segmenty onlinu, a proto jsme tu pro ně my, abychom jim se vším pomohli a případně s čímkoliv poradili.

 

Dobře, a kdybys tedy nebyl specialista online marketingu, co bys nejspíše dělal? Jaké bylo tvoje dětské povolání? 😊

Advokát nebo bytový designér.

Chcete pomocí onlinu získat nové zákazníky?

Kontaktujte našeho specialistu

Ing. Ondřej Jón

specialista online marketingu

Ing. Ondřej Jón